YoPi

Voor een sterk, strak en soepel lichaam!

In deze les komen de disciplines van Pilates en Yoga samen. Joseph Pilates startte zijn methode in het begin van de twintigste eeuw met de revalidatie van oorlogsveteranen uit de Eerste Wereldoorlog als doel. Hierbij werden elementen uit de Hatha Yoga en Body Building met elkaar vermengd.

Pilates is gericht op de juiste lichaamshouding en het versterken van je kernspieren (core). Hierdoor verbetert je flexibiliteit, je houding, je co├Ârdinatie en ontwikkel je lange en sterke spieren. De wervelkolom wordt door de oefeningen soepeler en kan meer aan. Met name voor mensen met rugklachten is dit interessant. Een soepele wervelkolom is immers nodig voor het krijgen of behouden van een gezonde rug. Aangezien Pilates gedeeltelijk is gebaseerd op de Hatha Yoga, hebben Pilates en Yoga een aantal overeenkomsten. Je krijgt meer spierkracht en het lichaam wordt flexibeler. Je leert je lichaam te beheersen, maar je leert je ook te ontspannen. Hierdoor maak je je hoofd leeg en slaap je beter.

Trainingsintensiteit

Kracht
0% 100%
Conditie
0% 100%
Stabiliteit
0% 100%

Spiergroepen

  • Buik
  • Onderrug
  • Armen

Wanneer is YoPi?

Dinsdag
19:00-20:00
Blijf op de hoogte! SChrijf je in
statistieken