5 redenen om in de ochtend te sporten

Wij weten dat sporten in de vroege ochtend een enorme opgave kan zijn. Als je geen ochtend persoon bent dan kies je waarschijnlijk voor een uurtje extra slaap. Toch heeft sporten in de ochtend, zoals bijvoorbeeld hardlopen of kracht oefeningen, enorme voordelen.

Kracht of conditie training in de ochtend zorgen er voor dat je hersenen wakker worden en je geest even helemaal leeg is. Een goed moment dus om alles op een rijtje te zetten en een mentale to-do lijst te maken voor die dag.Als je in de ochtend sport, dan ben je er van af. Hoe fijn sporten vaak ook kan zijn, er zullen altijd dagen zijn dat je geen zin hebt. Door het direct te doen ben je er in dat geval van af, zodat een druk schema later op de dag geen roet in het eten kan gooien, zeker wanneer je kinderen hebt. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat mensen die in de ochtend sporten veel regelmatiger sporten en het minder vaak overslaan.

Sporten in het algemeen, maar zeker in de ochtend, heeft een positief effect op je stoelgang.
Aangezien sporten op een lege maag in de ochtend er voor kan zorgen dat je spierweefsel verliest, helpt het om toch een goed ontbijt te eten. Dit zorgt op haar beurt weer voor een snellere metabolisme. Afvallen wordt dus ook makkelijker op deze manier.
Badbeek is 7 dagen per week óók in de ochtend geopend !

IN DE OCHTEND SPORTEN

De meeste mensen beoefenen een sport omdat ze zich daar prettig bij voelen of voor de resultaten. Het meest gebruikte excuus van mensen die niet sporten is “geen tijd”. Maar door 2 à 3 dagen in de week een half uur of een uur eerder op te staan kun je gemakkelijk tijd maken voor wat lichaamsbeweging. Door eerder op te staan om te gaan sporten zul je meer energie krijgen dan wanneer je dat uurtje zou blijven slapen. Dus laat die wekker een uur eerder afgaan en ga sporten!

Blijf op de hoogte! SChrijf je in
© 2018 BadBeek